Ik rijd met een C6 2.7 V6 van 2008. Momenteel heeft de wagen 163000km. In september werden de alternator en de batterij vervangen. Vorige week kreeg ik de melding "Storing laadcircuit". De wagen bleef rijden, maar schakelde het luchtverversingssyteem uit. Ik heb de wagen tot bij mijn Citroën dealer gereden en stilgelegd. Toen ik opnieuw wou starten, lukte dit niet. De dag nadien startte de wagen dan weer wel... Controle van de alternator leverde niets op, hij produceert 14 Volt. Enkele dagen later startte de wagen weer niet en bleek de batterij leeg (terwijl er ook niets mis is met de batterij zelf).
Maandag gaat de zoektocht verder naar de mogelijke oorzaak. Mochten jullie hier ook reeds ervaring mee hebben, hoor ik het graag!
STORING LAADCIRCUIT
Re: STORING LAADCIRCUIT
Daniël, ik heb je hierover aan de telefoon gehad, de verdenking blijft op de terugloop poelie zitten. is bij revisie deze wel vernieuwd?
De terugloop poelie zou vervangen zijn...
Probleem opgelost! Het hoeft niet altijd complex te zijn... Een schroef aan een massakabel was na het vervangen van de alternator niet goed vastgeschroefd en nu werkt alles opnieuw prima!