Lane Warning Departure System

Techniek van de C6, tips en links, vragen, antwoorden / C6 technisches Forum, Tips und Links, Fragen, Antworten
Antworten
JECE6

Beitrag von JECE6 » So Okt 08, 2017 5:20 pm

Het Lane Warning Departure System van mijn 3.0 diesel lijkt wat overenthousiast te worden: ik word gewaarschuwd voor streepoverschrijdingen voor strepen die ik niet overschrijd, in gewoon Nederlands: mijn stoel begint spontaan te trillen terwijl er geen sprake is van ‘lane departure.’ Het lijkt erop dat dit gebeurt op snelwegen bij wat langere bochten waarbij een stuurbeweging noodzakelijk is.
Heeft iemand een soortgelijke ervaring (gehad) en/of weet iemand de oorzaak hiervan en nog interessanter: weet iemand een oplossing (anders dan het knopje uitschakelen indrukken)?

Das AFIL in meinem 3.0 HDI scheint sich zu verselbständigen, ich werde hin und wieder durcheinander geschüttelt wenn ich überhaupt keine weisse Linie überfahre. Das passiert meistens in lang gezogene Kurven auf der Autobahn. Kennt jemand dieses Phänomen? Und vielleicht die Ursache?

centre-c6
Re: Lane Warning Departure System

Beitrag von centre-c6 » So Okt 08, 2017 5:45 pm

Bij elk onderhoud moeten de sensoren gereinigd worden met water. Dit is een klusje die vaak wordt vergeten. Dit zorgt ervoor dat er soms verkeerde informatie doorkomt als er teveel vuil in zit.

Bei jeder Wartung müssen auch die AFIL-Spurassisent Sensoren gereinigt werden mit Wasser. Das wird meistens vergessen. Infolgedessen können die verschmutzte Sensoren falsche Signale weiterleiten.

Antworten